B.A.P is one of my favourite boy bands, but I haven’t really been keeping up with their lawsuit drama with TS Entertainment. At least, I haven’t since it was initially filed last November and reports of TSE’s terrible (but not particularly surprising) treatment of B.A.P surfaced.

Earlier today, TS announced via their Facebook page that the contract dispute has finally been resolved, and even promised to “continue to create a better environment for all of our artists.”

My initial reaction was “OMG!” but then once the shock wore off I realized just how unsurprising this news actually is.

An entertainment agency is always going to do what’s in its best interests, and right now TS had no choice but to fix things with B.A.P or risk sliding further into irrelevancy and debt.

So far, their new girl group SONAMOO has been a complete failure (I stan them, but I understand why they’ve flopped), while their veteran group SECRET has seen a big decline in popularity over the past year or two. Not only are SECRET’s songs charting lower and lower with each comeback, but Hyosung’s last solo single under-performed too. There’s also rumours of discord between Actress Sunhwa (please address the future Golden Bell winner as such from now on) and the other members.

sunhwa gif

Right now TS is probably only earning money from Hyosung and Actress Sunhwa, and that’s hardly enough to keep a major agency afloat.

B.A.P is currently TSE’s only chance at turning a big profit right now, so they need B.A.P more than they need to hold onto their pride or shitty one-sided contracts.

B.A.P also needed to resolve the dispute so they could actually START WORKING AGAIN. Idol fame goes fast and the boys have already been unemployed for a year. They had to fix things just as much as TS did.

Now I’m just hoping that B.A.P –who hopefully have higher public recognition now thanks to the media attention generation by the lawsuit– can pull a Block B and return bigger than ever. (Block B had a similar lawsuit, which they actually lost, on top of a number of scandals, and they were still able to make a successful comeback off the strength of their talent and good music.)

Hwaiting to B.A.P, my baby daddy Yongguk, and Actress Sunhwa!

bap party hard gif

  • Quang Phạm

    I hoped BAP moved to another agency but well… The relationship between BAP and TS is super awkward now. I wonder how long it’s gonna take them to make a comeback.

  • MolkangMolkang

    All I care about is SECRET tbh, so I’m glad this happened.

  • KingBeaArthur

    I laughed so hard at that Actress Sunhwa line!

    Happy they both settled things. Hopefully B.A.P can return to their Warrior/Power concept/sound and slay a comeback soon.

    • I actually stole the Actress Sunhwa line from Nicole Naeun LMAO

      • KingBeaArthur

        hmm..

  • Marshmellow

    How hard is Sonamoo flopping? cus Cushion is ma shittttttttttttttttttt.

    • Cushion is mah shit too! And it’s a MASSIVE flop, I think it’s their SECOND single not to chart on Gaon after Dejavu.

  • JammySmoochie

    This makes sense. I just hope this means better working conditions for B.A.P. Hoping and praying they pull a Block B and actually become more relevant.

  • lol as u know i don’t give a shit for boy bands, except shinee, but i was thinking about them JUST THE OTHER DAY and thought EXACTLY this: that they’d remain with TS! i’m such a fortune teller! heheheh

  • Nicole Naeun

    Supporting Actress Sunhwa always <3 The Jessica Lange of Korea

  • disqus_BdOLC1pcNm

    I was hoping BAP could pull off a Block B but I guess going back to TS Ent isn’t too bad….now that the company knows what’ll happen if it doesn’t pony up the cash. I feel really sorry for SONAMOO. I still can’t believe TS Ent geniuses decided to debut them right in the middle of the scandal sh*tstorm. Their main support was going to come from BABYZ, so they were destined to flop and badly, earning antis before they even debuted. They didn’t deserve the backlash and got really screwed over. TS Ent should’ve focused on reigning Secret’s popularity as well.